Σάββατο 30 Μαΐου 2009

Στην κυκλοφορία η παράκαμψη Αγρινίου

Στην κυκλοφορία δόθηκε χθες Παρασκευή, η παράκαμψη Αγρινίου, από τον κόμβο Κεφαλόβρυσου ως τον κόμβο Κουβαρά, μήκους 34 χλμ. Για ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα, έκανε λόγο ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς. «Είναι ένα έργο που η ευρύτερη περιοχή, ολόκληρη η Δυτική Ελλάδα, το περίμενε επί χρόνια, δεκαετίες ολόκληρες. Και όταν εμείς λέγαμε ότι θα το παραδώσουμε έως το καλοκαίρι του 2009, δεν μας πίστευε κανείς. Να όμως που τηρήσαμε την υπόσχεσή μας. Να όμως που δεν μένουμε στα λόγια αλλά κάνουμε πράξεις. Να όμως που ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα», τόνισε χαρακτηριστικά.
«Δεν είναι μόνο το ότι μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις, κατά 11,5 χιλιόμετρα, και συντομεύει τουλάχιστον κατά 30 λεπτά το ταξίδι για την Αθήνα. Το πιο σημαντικό, είναι το θέμα της ασφάλειας», υπογράμμισε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, καθώς όπως επεσήμανε, ο νέος υπερσύγχρονος δρόμος αντικαθιστά το πιο φονικό τμήμα του παλαιού εθνικού δικτύου.
Όπως προαναφέρθηκε, η παράκαμψη Αγρινίου έχει μήκος συνολικά 34 χιλιόμετρα, από τον ανισόπεδο κόμβο Κεφαλόβρυσου μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο Κουβαρά και αποτελεί τμήμα της Ιόνιας Οδού. Για το σύνολο των 34 χιλιομέτρων, διατέθηκαν από το 2005 περίπου 200 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο χρηματοδοτήθηκε από πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής.
Η τυπική διατομή της παράκαμψης συνολικού πλάτους 24,50 μ. αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα. Περιλαμβάνει γέφυρα μήκους 690μ. στον Αχελώο, κοιλαδογέφυρα μήκους 140μ.στην περιοχή Αγγελοκάστρου και πλήθος μικρών και μεγάλων τεχνικών απαραίτητων για την αποκατάσταση του τοπικού δικτύου και την αποχέτευση της περιοχής, την κατασκευή των Ανισόπεδων Κόμβων Ρίγανης και Κουβαρά, καθώς και παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Επίσης, σημαντικό τμήμα της χάραξης διέρχεται στην περιοχή μεταξύ λίμνης Οζερού και ποταμού Αχελώου, η οποία σε περίπτωση έντονων βροχοπτώσεων κατακλύζεται με αποτέλεσμα να ληφθούν σημαντικά μέτρα για την προστασία του δρόμου από ανάλογες μελλοντικές καταστάσεις, ώστε να επιτρέπεται η διέλευση των υδάτων μέσω του σώματος της οδού ασφαλώς. Τα μέτρα αυτά ήταν η κατασκευή εξυγιαντικών στρώσεων, κατακόρυφων πλαστικών στραγγιστηριών και η κατασκευή τμήματος του επιχώματος καθ' ύψος με κροκάλα.
Η παράκαμψη Αγρινίου συνδέεται με την Ιόνια Οδό νότια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κεφαλόβρυσου, ο οποίος θα κατασκευαστεί από το έργο Παραχώρησης και βόρεια στον Ανισόπεδο Κόμβο Κουβαρά, ο οποίος κατασκευάστηκε από την εργολαβία.